تالار

تالار

تالار

تالار

ایده هی جالب برای دکور تالار

در بین هزینه هایی که برای دعوت نامه ها، تم های عروسی و دکوراسیون های های تالار های پذیرایی عروسی می شود دراینجا خوشبختانه ما برای شما طراحی های ارزان و ساده ای برای تالار عروسی داریم که ضمن صرفه جویی زیبایی خاصی به مراسم عروسی شما می دهد.

شما می توانید با رنگ آمیزی شیشه ها در سایزهای مختلف و شکل های مختلف گلدان های زیبایی را برای مجلل کردن تالار و میز های عروسی استفاده کنید.

قراردان رشته های LED در شیشه

شما می توانید برای جذابیت میزهای سالن پذیرایی از بطری های شیشه ای که در آن رشته های LED قرار داده اید استفاده کنید.

استفاده از جاشمعی زیبا

خرید جاشمعی های زیبا و چوبی و رنگ آمیزی آنها با رنگ های زیبایی که دارای اکلیل هستند میتواند باعث هرچه شکیل تر شدن مراسم و تالار پذیرایی شما شود

گل آرایی تالار به شکل قلب

گل ها را درون ضرف هایی قرار دهید و چیدمان آنها به شکل قلب روی میز تالار عروسی قرار دهید

طراحی دعوت نامه با کاغذ مخروطی

شما می توانید برای آنکه دعوت نامه های زیبا برای کارت عروسی خود داشته باشید می توانید از کاغذ های مخروطی شکل استفاده کنید و آن را با گل خشک و پروانه های کاغذی طراحی و دیزاین کنید

دعوت نامه عروسی

شما می توانید به وسیله روبان های بلند و میله های پرده برای خودتان یک آتلیه عکاسی طراحی کنید.

طراحی میز شام عروسی

شما می توانید با قرار دادن قاشق و دستمال ها و بستن آن با یک روبان رنگی میز شام عروسی در تالار خود را خیلی ساده و زیبا طراحی کنید

ستون فانوس های کاغذی

شما می توانید مراسم عروسی خود را در شب به وسیله فانوس های کاغذی که بسیار ارزان قیمت است مجلل و روشن کنید.

حلقه های گل

شما می توانید حلقه ای از گل های زیبا طراحی کنید و آن را از سقف آویزان کنید. این  کار به مجلل تر کردن تالار پذیرایی کمک می کند

حلقه گل مجلس مجلل

شما می توانید یک به کمک یک گلدان جاشمعی زیبایی خلق کنید. گلدان را به  کمک سبزه ها تزیئن کنید و روی میزهای تالار قرار دهید.

استفاده از تور پشت صندلی تالار عروسی

برای آنکه یک تالار پذیرایی مجلل داشته باشید شما می توانید از تور و گل در پشت صندلی های عروسی استفاده کنید

صندلی های تالار عروسی

استفاده از رومیزی های شاد برای میز های سالن پذیرایی که بیشتر برای مراسمی که در خانه و باغ انجام می شود مناسب است.

مجوز اجرای موسیقی در تالار

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفت: موسیقی های غیر هنری شامل مراسم عروسی و جشن ها در تالار هیچ گونه ارتباطی به ارشاد ندارد و جهت اجرا باید از اداره اماکن نیروی انتظامی یا صنوف مرتبط مجوز لازم دریافت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از «دیارباران»، سید وحید فخرموسوی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه موسیقی موظف به اجرای قوانین و آیین نامه های ابلاغی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: افزود: طبق این آیین نامه ها، موسیقی های غیر هنری شامل مراسم تالار عروسی، جشن ها و... هیچ گونه ارتباطی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و جهت اجرا باید از اداره اماکن نیروی انتظامی یا صنوف مرتبط مجوز لازم دریافت شود.

فخرموسوی خاطرنشان کرد: کنسرت های صحنه ای شامل اجرای موسیقی سنتی، نواحی، کلاسیک، پاپ و موسیقی در جنگ های شادی با نظارت و مجوز این اداره کل در استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: کنسرت های موسیقی پاپ با هماهنگی و مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی با مراجع ذی صلاح هر شهرستان و با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آموزش موسیقی و اهمیت آن خاطرنشان کرد: صدور مجوز آموزشگاه های موسیقی تالار نیز از وظایف این اداره کل است و در حال حاضر 34 آموزشگاه موسیقی در استان به فعالیت می پردازند.

فخرموسوی در خصوص اجرای موسیقی زنده در سفره خانه ها گفت: سفره خانه های سنتی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان می توانند با معرفی گروه های موسیقی ثبت شده و دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اجرای موسیقی برای مهمانان خود بپردازند. تالار

مناسب ترین شام تالار

انتخاب ایده آل ترین و مناسب ترین شام تالار عروسیشک نداشته باشید که تنوع غذایی و دسرها، کیفیت و کیمیت و نوع سرو غذا و دسر شاخصترین آیتم در بین تمامی موارد و خدمات ارائه شده در برگزاری مراسم عروسی خواهد بود. لذا مهمترین آیتم، کسب رضایت میهمانان میباشد. از آنجایی که این قسمت از اهمیت بیشتری برخوردار است، نخست لازم میدانم نکاتی را درباره روشهای سرو غذا و دسر و چگونگی نظارت بر آن را بیان نمایم. امیدوارم با دقت لازم مطالب زیر را مطالعه فرمایید.

تعداد مهمانان‌تان تالار را قبل از سفارش غذا، میز و صندلی و... تعیین کنید. فراموش نکنید، همیشه تعدادی مهمان رزروی هم داشته باشید. منظور این است که همیشه روی تعداد ثابتی مهمان حساب نکنید. این احتمال را بدهید که تعدادی از دعوت شده‌ها به دلایل مختلفی نتوانند در مراسم شما شرکت کنند، به همین دلیل در کنار فهرست اصلی مهمانان، فهرست جایگزینی تهیه کنید تا درصورت بروز هر مشکل برای مهمانان اصلی بتوانید بدون کمترین اتلاف زمانی، مهمانان رزرو را جایگزین کنید.

سرو غذا به صورت پرس:

سفارش غذای پرسی تالار که یک نوع غذا میباشد، مخرب ترین و نامناسبترین عملی است که صاحبان مراسم میتوانند در تخریب جشن خود انجام دهند. بنده با 22 سال سابقه فعالیت و مدیریت اجرایی و گذراندن دورههای گوناگون مدیریت در امور پذیرایی به تمامی خانوادههای محترم و عروس و دامادهای گرامی تاکید مینمایم که با هر میزان توان مالی و هرنوع شرایط هیچ گاه برای مراسم عروسی خود اقدام به رزرو غذای پرسی (یک نفره) ننمایند.

سرو غذا به صورت دیس سرویس:

متاسفانه این روش سرو غذا در تعدادی از تالار ها اشتباهاً دیس پرسی نامیده میشود. نحوه سرو در این نوع پذیرایی که در طول پنج سال گذشته به سرعت رشد نموده و تقریبا نود درصد از تالارهای پذیرایی در حال حاضر به صورت دیس سرویس از میهمانان خود پذیرایی به عمل میآورند بدین صورت است که میهمانان بر سر همان میزهایی که در ابتدا حضور داشتند، در زمان شام نیز پذیرایی میشوند و نیازی نیست تا میز خود را ترک نمایند. ضمناً برای اینکه هنگام سرو و استفاده از غذا اسراف نشود، قبل از سرو غذا مجری برنامههای هنری از میهمانان، محترمانه تقاضا میکند که میزها را تکمیل نمایند تا پذیرایی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. در این نوع روش پذیرایی 20 دقیقه قبل از سرو شام، میهمانداران قسمت بانوان شروع به جمعآوری میزها نموده و آماده چیدن مینمایند. ابتدا به تعداد نفرات روی یک میز که غالباً شش نفر میباشد، بشقاب، پیشدستی، قاشق و چنگال، نی نوشیدنی، لیوان یک بار مصرف، کفگیر و چنگال سالاد روی میز قرار میگیرد. سپس سالاد، ژله و کارامل یا هرنوع دسر دیگری که سفارش داده شده و بعد از آن غذا روی میزها اضافه میگردد.

سرو غذا به صورت سلف سرویس در تالار :

در این نوع سرو غذا و پذیرایی، انواع غذاهای سرد و گرم ایرانی و فرنگی، انواع دسرها، سالادها و نوشیدنیها روی میز شام چیده شده و از میهمانان برای صرف غذا دعوت به عمل میآید (البته این نوع پذیرایی نسبت به نوع میهمانی با در نظر گرفتن موارد گوناگون مانند سبزیجات، سالادها، میوهها، کروتونها، پنیرها، ساندویچهای سرد و گرم، کلابها، کاناپها و .. در پذیرایی استفاده میگردد که ضرورتی در توضیح آن در این مقال نمیباشد).

غذاهای اصلی

زرشک پلو با مرغ ، شیرین پلو با مرغ ، مرصع پلو با مرغ ، آلبالو پلو با مرغ ، برنج سفید زعفرانی ، نه چین مرغ ، باقالی پلو با گوشت ،لوبیا پلو با گوشت ، پلو یونانی ، پلو مکزیکی، پلو چینی با میگوی تند ، پلو چاینیز ،پلو مخلوط.

انواع کباب در تالار

کباب سلطانی ، کباب بختیاری ، کباب شیشلیک ، کباب قفقازی ، کباب کوبیده ، کباب بلغاری ، کباب لبنانی ، کباب یونانی ، کباب نگینی،کباب عربی ، کباب مکزیکی ، کباب ترش ، کباب قرقاول ، کباب بلدرچین ، کباب فیله ، کباب فیله پیچ مرغ ، کباب فیله پیچ بره ، کباب چوبی مرغ ، کباب چوبی گوشت ، کباب شاورما ، کباب ماهی قزل آلا ، کباب ماهی اوزون برون ، کباب میگو پفکی ، کباب میگو چوبی ، کباب لقمه.

انواع خوراک

خوراک ژیگو ، خوراک ژیگو فرانسه ، خوراک بیف استروگانف ، خوراک چیکن استروگانوف ، خوراک رست بیف مرغ ، خوراک اسکالپ مرغ ، خوراک شنیسل مرغ ، خوراک چیکن گریل ، خوراک کیوسکی ( سینه مرغ سوخاری شده به همراه تزئینات داخلی ) ، خوراک گوشت آمریکایی ، خوراک کارنه ایتالیایی ، خوراک پیزلی ایتالیایی ، خوراک بیف تایلندی ، خوراک سبزیجات،خوراک زبان.

انواع خوراک دریایی تالار

ماهی قزل آلا ، ماهی اوزون برون ، ماهی شیر ، ماهی حلوا ، ماهی زبیده ، ماهی گریلی ، خوراک قلیه ماهی ، لابستر ، میگو بنیه ، میگو پفکی ، خوراک میگوی تند عربی هندی ، خوراک سوشی ژاپنی .

انواع خورش

خورش قیمه ، خورش نسترن ، خورش قرمه سبزی ، خورش کرفس ، خورش فسنجان ، خورش بادمجان،خورش خلال و خورش کاری .

غذاهای تشریفاتی تالار

بره اسلایسی ، بره درسته و بوقلمون .

میز اردور

کوکوسبزی ، کشک بادمجان ، شامی ، انواع دلمه، میرزا قاسمی،کوفته،مرغ تکه ای.

میان وعده

اسنک ، پاچینی ، ناگت میگو ، ناگت گوشت ، ناگت مرغ،انواع تست.

انواع سالاد تالار

سالاد فصل ، سالاد شیرازی ، سالاد فرانسوی ، سالاد اتریشی ، سالاد روسی ، سالاد سزار ، سالاد اندونزی ، سالاد میگو ، سالاد اسپاگتی ، سالاد ماکارونی ، سالاد الویه ، سالاد قفقازی ، سالاد والدائوف آمریکایی ، سالاد اردک آمریکایی ،  سالاد پاستای ایتالیایی ، سالاد ماهی ایتالیایی ،  سالاد ژامبون ایتالیایی ، سالاد تن ماهی هلندی ، سالات طبوله عربی ، سالاد سبزیجات تند عربی ، سالاد هموس لبنانی ، سالاد پنیر و قارچ ، سالاد سبزیجات معطر ، سالاد میوه اسلایسی و  ماست و خیار و انواع بورانی ها.

انواع دسر

ژله ،کرم کارامل ، ژله میوه ای ،موس شکلات ، پلمبیر، پودینگ ، کیک بستنی و تیرامیسو.

انواع نوشیدنی

شامل نوشابه قوطی ، دلستر، دوغ ، آب معدنی ، آبمیوه قوطی و طبیعی و نوشابه انرژی زا .

سفره عقد در تالار

یکی از رسوم و سنت هایی که در بین ایرانیان رواج دارد سفره عقد می باشد. عروس و داماد در تالار کنار سفره عقد نشسته و در این لحظه خطبه عقد جاری می شود و آنها به خطبه گوش داده و به عقد یکدیگر در می آیند.

سفر عقد معمولا دارای اجزای گوناگونی است. مانند گردو، بادام، فندق، نان و نبات و تخم مرغ . معمولا این اجزا را داخل ظروفی زیبا و تزیین شده قرار می دهند در جای جای سفره با دیزاین های زیبا قرار داده و تزیین می کنند. یکی از شاخصه های اصلی سفره عقد همین ظروف می باشد که بعضی از این ظروف پایه دار و بلند هستند و به طرح های مختلف می باشند. ممکن است این ظروف نقره، برنز، بلور یا کریستال یا رنگی باشند که بسته به نوع سلیقه عروس داماد سفره عقد مورد نظر انتخاب می شود. سعی کنید نوع سفره و نوع تزیین که برای سفره عقد خود مد نظر دارید تالار با سبک و نوع آینه شمعدانتان یکی باشد. در کنار ظروف زیبا در داخل سفره چیزهای دیگری مانند سجاده، قرآن، نبات، نان، عسل، نان و پنیر و سبزی، ماست، تخم مرغ، کله قند و … نیز قرار می گیرد که هر کدام به نحوی تزیین شده و به زیبایی های سفره می افزایند. در همین رابطه بخوانید : “تزئین سفره عقد/ مدل ها و ایده های جدید” .

آینه و شمعدان نیز که جزء آداب و رسوم ایرانیان به شمار می رود یکی از اجزاء سفره عقد می باشد تالار که داماد آن را تهیه می کند و در روز عقد داخل آن قرار میگیرد که از جنس های مختلفی مثل نقره، برنز، بلور و یا کریستال می باشد که در هنگام جاری شده خطبه در مقابل عروس و داماد قرار می گیرد.

میوه آرایی سفره جلوه زیادی به سفره می دهد. معمول میوه ها را در یک صندوق زیبا قرار داده و بصورت زیبایی می آرایند.

سعی کنید از یک طراح سفره عقد و تشریفات بخواهید تا سفره عقد شما را با میوه های تازه تزیین کند تا زیبایی آن شما بیشتر به چشم آید.

به هارمونی رنگ های تالار ، لباس عروس و گل های تالار توجه کنید و با توجه به سبک آنها سفره عقد خود را نتخاب و تزیین نمایید . همچنین می توانید از وی بخواهید که سالن های تالار عروسی و سفره عقد شما را با گل های تازه گل آرایی و شمع آرایی کند تا در کنار زیبایی هارمونی زیبایی در مراسم عروسی تان داشته باشید. در همین رابطه مطلب “مدل های گل آرایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها به سبک اروپایی” را مطالعه نمایید . تالار پذیرایی قصر گلستان کلیه خدمات سفره عقد، گل آرایی، شمع آرایی، آتیش بازی، اتاق عقد و … را رایگان ارائه می نماید.

بهترین دیزاین برای تالار عروسی

تصمیم گیری برای تزئین محل برگزاری محل برگزاری جشن عروسی شما می توانید بسیار سخت ودشوار باشد. در ادامه به شما می گویی که این چیدمان و تزئین را بدون هیچگونه سختی انجام دهید.

برای اینکه شما بتوانید تزئینات جشن عروسی خود را از قبیل تزئینات تالار عروسی و جایگاه عروس و داماد را بخوبی انجام دهید ما به شما توصیه هایی را می گوییم. اگر شما به دنبال این هستید که تالار عروسی شما بسیار شیک و مدرن تزئین شود پس بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

برگزاری جشن در تالار

برای اینکه شما یک مراسم عروسی مجلل در عین حال ساده و شیک برگزار کنید، باید توجه داشته باشید که از چه تمی برای تالار عروسی خود استفاده می کنید. این بدان معنی است که چه رنگ هایی برای دکوراسیون میز و صندلی ها استفاده میشود. یکی از شیکترین رنگ ها در تالار عروسی سفید و نقره ای است. همچنین شما می توانید با استفاده از کریستال ها وگلدان های پایه دار مجلس خود را مجلل تر و با شکوه تر کنید.

برگزاری جشن عروسی در فضای باز و باغ تالار

اگر شما فضای باز، مثل باغ تالار را برای برگزاری جشن عروسی انتخاب می کنید برای شما دکوراسیون این فضاها راحت تر است. چراکه شما با خیمه زدن یک فضای خاصی را برای میهمانان خود در نظر بگیرد. همچنین در این فضا درختان و چمن فراوانی وجود دارد که باعث میشود نیاز به گل آرایی فضا کمتر لازم شود. دکوراسیون فضای عروسی شما می تواند با فانوس و شمع انجام شود که بسیار زیبا و مدرن نیز می شود. همچنین میتوانید با بادکنک آرایی و مشعل آرایی فضای دلنشینی را برای تالار عروسی خود فراهم کنید